28 Ağustos 2017 Pazartesi

Hem Sistem neydi?

Bugün gittiğim kuaförde bir kadın kendisini arayan arkadaşına "50.000 bakımındayım hahahaa" dedi. Akşam eve dönerken bir otobüsün üzerinde şöyle bir yazı gördüm "acınızı paylaşıyoruz" aa ne ki diye bakınca çiğ köfte reklamı olduğunu anladım. 
Sonra arabaların arkalarına adamlar çocuklarının (oğul olanların tabii ki) adını yazmıştı; "Furkanım oğlum"... Sanırsın bindiği vosvgoeni Furkan icat etmiş. "Cihan: Oğulların hası" Niye has pardon? Neyse zaten o babaların o oğullara nasıl davrandığı da sır değil.
Sonra bir de bizim ofisin sokağında bir arabanın (çok kıymetli bir araç olmalı) habire (ben seansta falanken misal) alarmı ötüyor. Öyle iğrenç bir ses ki...
Sonra dün gece İdil güçlükle uyuduktan sonra ben Game of Thrones izlemek üzere harekete geçtim. Kararlı ve sessizdim ki o sırada bir sünnet konvoyu geçti sokaktan... Gece saat 12yi geçiyordu. Konvoy 50 gürültülü araçtan falan oluşuyordu. Çocuk uyanmasın diye açık duran her yeri kapattım. Uyanmadı ama hastaları düşündüm, yaslıları düşündüm. Böyle bir davranışı asla yapmayacağımı düşündüm. Asla yapmayacağım çok yanlış bulduğum davranışların çoğunu meşru, meşru bulduğum bazı şeyleri de yanlış bulan bir toplumda yaşamanın güçlüğünü düşündüm. Üzüldüm kendime. Harbiden üzüldüm kederlisinden.
O sokaktaki arabanın alarmı zaman zaman beynimde de ötmeye başladı. "İğrençsin kapitalizm" diye düşündüm.
"Var gücümle seni hiç sevmediğimi, ne kadar aptal olduğunu gördüğümü, gerçeğini bildiğimi anlatmak için elimdeki tüm araçları kullanacağımı bilmeni isterim" dedim sisteme doğru... Elimde de pek bir araç yoktu ama işte bölf de yapmıyordum, samimiydim. İkimizde biliyorduk (yani sistem ve ben). Hem Sistem neydi? Çiğ köfteci, belediye otobüsü reklamcısı, arabasının alarmını hepimizin hissettiklerinden mühim sayan kişi, kendini araba sanan kadınlar, arabasını oğlu zanneden babalar, sahte oğul övücülükle şişirilmiş erkeklikler, sünnet konvoyu... Gözlerimi kısarak ufka baktım ve tekrar ettim "iğrençsin kapitalizm"...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder