25 Şubat 2019 Pazartesi

        Mutfakta                   


Dün sahnede hem de Zengin Mutfağı'nda Şener Şen'i izledik. Elbette yalnızca onu değil başka güzel oyuncuları da... Ama ben şimdi Şener Şen'e ve Vasıf Öngören'e ilişkin yazmak istiyorum. 
Zengin Mutfağı filmini yıllar önce televizyondan izlediğimde büyülenmiştim. Aradığımı buldum duygusu. Bir hakikat anlatısı. Muhakkak ki politik kimliğimin inşasında payı vardır. Sonra Vasıf Öngören'in tüm oyunlarını okudum. Yine aynı düşüncedeydim. Hepsi harikaydı. Lütfen okuyunuz.
Sonra tiyatro sahnesinde hem de Şener Şen'den izleme olanağım olduğunu sevgili Harika'dan öğrenince epey heyecanlandım. Gitmeden önce Şener Şen'in yaşını hesapladım, 77 idi. Dedim ki filmdeki performans imkansız. Sonra ne gördüm karşımda 77 kez devleşmiş bir oyuncu. Muhteşemdi. Ve tabii bir klasik olan Zengin Mutfağı oyunu da... Bugün de güncel... Vasıf Öngören bu ülkenin de genel olarak kapitalizmin de sırrına vakıf elbet tiyatronun da. Böylesi az bulunur başka bir ülkede olsa her yıl oyunları tekrar tekrar oynatılır hakkında konuşula konusula bitirilemezdi. Bu anlamda bizde klasiklerin de politik olanın da sanattan dışlandığı bugün Şener Şen'in yeniden tiyatro demesi de sahneye Zengin Mutfağı ile çıkması da muhteşemdi. Ne denli heyecanlandığımı anlatabiliyor muyum bilmem. Sahneden faşizme küfretti. 15-16 Haziran'i defalarca kez Haziran olayları diye andı böyle günde... En iyisi gidip izleyin olmazsa filmini tekrar izleyin. Herşey bittiğinde yani oyun sonlandıginda bağırmak istedim "sürüyor o kavga ve sürecek..."
Geçen hafta da Haluk Bilginer'in oynadığı Kral Lear'i izlemistim. Ne umut! O berbat dizileri reddedip Vasıf Öngören, Shakespeare oyunlari oynuyorlardı.
Oyuna gitmeyi beklerken Yasar ve Bilal'in evindeki televizyonda Selvi Boylum Al Yazmalim'a gözüm takılmıştı orada da şöyle düşünmüştüm "Kadir Inanir'da ne denli iradeli düzgün tutarlı bir siyasi kimlik kurdu kendine yıllar içinde. Vay canına, cidden saygı duyuyorum ona" Yani Sabaha röportaj vermeden el etek öpmeden de hayatta hem de ayakta kalınıyor bunu ispat etmek hayatını böyle sürdürmek bile az iş değil ki...
Helal olsun alkışlarımız da gozyaslarimiz da size...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder