4 Ocak 2017 Çarşamba

Mutfaktan Notlar  

Mutfak toplarken birden zihnim açıldı bir şey fark ettim. Paylaşmasam olmaz. Bunca yıldır yazıyorum, hatta kendimi bildim bileli yazıyordum. Hem kendimin ve de hemcinslerimin deneyimine dair bir ışık yandı zihnimde... Kadınların ve erkeklerin yazma faaliyetine gösterilen tepkiler arasındaki fark dikkatimin kıyılarına vurdu. Erkekler yazınca "vay be çok akıllı" "ne güzel tespit" falan diyenler kadın yazınca "yazı kabiliyeti var" diyorlar, bunu biliyor muydunuz? Hayır yani kimsenin akıllısın demesine ihtiyacım yok zaten (sanırım bu yüzden bu söylediğimi fark etmem 20 yılımı falan aldı) da "yeteneklisin sen" dedikçe bir canım sıkılıyordu da ne olduğunu anlayamıyordum. Yani sadece benle ilgili bir mevzu gibi anlamanızı da istemem. Kadınlığa dair bir bağırış benimkisi kabul ederseniz. Yani şöyle diyorlar özetle yeteneklisin doğuştan bir de kadın olduğun için hisli bir yaratıksın zaten birleşince böyle duygusal bir şeyler oluyor işte. Bir de bu söylediğimi sadece erkekler yapmıyor kadınlar hatta baya kadınlık konusunda iddialı olanlar da yapıyor. Baya görüyorum, geçiyorum yani... Geçtiğime göre benim de epey eksiğim var bu konuda bilinç anlamında. Ben yazdıklarımı yazabilmek için cidden ömrümü verdim. İyi ki de vermişim. Saçlarımı ağarttım :) (evet beyazlar aslında). Baya da eğitim ve düşünce işi meseleler üzerine de kafa yoruyorum pek çok kadın gibi... Yani öyle kahve fincanında görmüyoruz söylediklerimizi. Bunca eşitsizlikler için de hem de... Hem de az takdirle... Yine de söylüyoruz yazıyoruz.
Ay ne biliyim mutfaktaydım bir üşüşüverdi isyanlar...
Size de uğrasınlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder