22 Nisan 2019 Pazartesi

"Nasipsiz"...   

Bu sözcükle ilgili ilginç iki rastlantı oldu bugün... Yarım saatlik bir zaman vardı bana kalan... Ne yapacağımı şaşırdım. Ah zaman... Neyse... Kitaplıkta kitaplara baktım hangisini alsam... Yücel Kayıran'ın Efsus'a Yolculuk'unu aldım. Arada okuyorum, bitirmiyorum öyle azar azar... İthafı şöyle "Alirıza Kayıran'ın aziz hatırasına.. gezgindi.. nasipsiz.. sakin sedâ.." nasipsiz sözünde kaldım öyle kederlendim, düşündüm biraz... "Nasipsiz"... 
Sonra Ferit Edgü'nün Doğu Öyküleri yarımdı dur onu alayım dedim zaten sürem de bitmek üzereydi. 3 sayfa okudum aşağıda fotoğrafları... Yolculuk sırasında dikkatini çeken bir kadın hakkında "nasipsiz" diyordu... Nasıl bir tesadüf... Nasipsiz...
Kendimi nasipsiz hissettiğim zamanlardan tanıyorum muhakkak nasipsizleri... Hayat adil değildi işte kimileri "nasipsiz"...
Bir nasipsizin öyküsünün peşine düştüm bu ara... Bu sözcükle düşünmemiştim daha önce daha bir derinleşti içimde mesele...
Alıntılar Ferit Edgü Doğu Öyküleri "İnsan Kokusu" öyküsünden...
Edgü'nün Sonda bahsettiği öykü ise Çehov'un... 19032019

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder